Pod zasněženými vrcholky Tater míříme do padesátitisícového města Poprad. Zdejší hasičská stanice je vyhlášeným slovenským centrem požárního sportu. Hned u vchodu jsme narazili na usměvavého sympaťáka, slovenského reprezentanta Petera Vitka, který se stal naším průvodcem.

Na směně nás slouží dvanáct a kromě běžných hasičských starostí zde máme lezeckou skupinu a taky zde funguje speciální letecká hasičská záchranná služba. Ta se jmenuje Letecký modul pozemního hašení a dělí se na východ, střed a západní slovensko. U nás na východě jsme ještě rozdělení na Poprad a Prešov. Ve svém volnu navíc můžeme využívat přilehlý sportovní areál s tartanovou dráhou a cvičnou věží“, seznamuje nás Peter s areálem.

Po prohlídce garáží, kde můžeme narazit na techniku od klasické cisterny TATRA, přes 39m vysoký žebřík na podvozku Mercedes Atego až po různá speciální vozítka, přizpůsobená pro pohyb ve velehorách jak na kolách, tak na pásech, míříme do zadního traktu objektu, kde je sportovní areál. Ten nezahálí ani teď, na začátku března. Zrovna zde probíhá soustředění nově se tvořících slovenských dorosteneckých reprezentací pod vedením Vlado Suržina a Marka Šebesty.

Zde v Popradu je v podstatě jediná tartanová dráha s překážkami na 100m a věží na Slovensku. Vzhledem k těmto „nadprůměrným“ podmínkám proti ostatním regionům, většina reprezentantů nejen v dorosteneckých kategoriích pochází z této oblasti“, říká Šebest. „Příprava se bude dělit na individuální a společnou. Proběhne několik soustředění, kde budeme jen dolaďovat detaily a hodnotit pokroky. Potom se teprve budeme věnovat kolektivkám. Našim prvním startem by měl být Vysegrádský pohár v Ostravě“, uzavírá Marek.

PODÍL