Domácí Aktuality Zápisky z Grodna – 1.den – Pohankové hody

Zápisky z Grodna – 1.den – Pohankové hody

Ahoj všichni fanouškové požárního sportu, kteří držíte palce našim mládežnickým reprezentacím. Jsem tu abych vám zprostředkovával svým pohledem dění v dějišti mistrovství světa dorostu a juniorů v běloruském Grodnu.

9116

Po ubíjejících třinácti hodinách jízdy a dvou hodinách čekání na hranicích dorazil náš minikonvoj, čítající dva autobusy a tři auta fanoušků do dějiště šampionátu těsně před půlnocí. Zde již jen drobnost v podobě asi hodinových škatulat hýbejte se při ubytování, večeře a zasloužený, asi čtyřhodinový spánek.

Snídaně – pohanková kaše + párek, to tedy většina těžce rozdýchávala. Nicméně, jsme tu kvůli závodění, takže odjezd na stadion, kde probíhala prezence a trénink stovek. Povrch MONDO je superrychlý, takže kluci na bariérách létali, kladiny se jezdily jak namydlené a rozdělovače- to byl přímo fofrník. Holky se při té rychlosti praly navíc s o deset centimetrů nižší překážkou, takže sbery hadic a náběhy na kladinu – to byl taky fičák. Ale všechno je OK, takže ve čtvrtek se snad můžeme těšit na letecký den a překonávání rekordů nejen národních, ale snad i světových ( Připomínám, že jeden z nich drží ve starší kategorii dorostenek Adriana Janíčková, která už se letos posunula o kategorii výše – mezi dorostenky).

Přejezd na náměstí V.I.Lenina, kde na nás sám nejvyšší (ne bůh, ale Vladimir Iljič) dohlížel, aby trénink na věži probíhal v pořádku. Poněkud nezvyklé bylo pobití lezecké stěny stříbrným plechem, který odrážel paprsky slunce, jenž rozpalovaly dlažbu náměstí na nesnesitelných 40°C. Našli se i takoví, kteří si při zaklekávání do bloků popálili ruce o gumový povrch dráhy.

Knezek

Rychlý oběd – pohanková kaše + pečené maso, většina již nechce vidět pohanku do konce života. Takže jedeme do supermarketu nakoupit. Tady salámek, tady čokoládky, tady čipsíčky – tedy samá kvalitní strava sportovců.

Odpoledne už jen odpočinek, večeře a zítra nás čekají tréninky štafet a požárních útoků. A doufáme že nás nečeká pohanková kaše na další způsob

Ostatní články:
1. den Zápisky z Grodna – 1.den – Pohankové hody
2 den. Zápisky z Grodna – 2. den – V rukou lékařů
3. den Geržis ve výhni utavil zlato